Головна » 2014 » Березень » 14 » Виставка "Жіночий образ у західноєвропейському образотворчому мистецтві XVIII-XIX століть"
11:02
Виставка "Жіночий образ у західноєвропейському образотворчому мистецтві XVIII-XIX століть"
14 березня в Чернігівському обласному художньому музеї імені Григорія Галагана відбулось відкриття виставки " Жіночий образ у західноєвропейському образотворчому мистецтві XVIII-XIX століть".
Практично всі художники з найдавніших часів і до сучасності звертались у своїй творчості до образу жінки, який втілювали як у портреті, так і в сюжетних сценах, роблячи жінку центральним персонажем, головною дійовою особою художнього твору. З плином часу змінювалися критерії жіночої краси. Портрети епохи Відродження підносили жінку до образу богині. Дами з полотен старих майстрів вирізнялись багатством костюму, вибагливими зачісками, великою кількістю коштовних прикрас. Кожна деталь одягу, ретельно підібрані аксесуари та атрибути портретованої могли багато розповісти про їх власницю, її епоху, стиль життя і соціальний статус.
До уваги глядача запропоновані твори переважно невідомих авторів, у яких вони розкривають власні уявлення про ідеал жіночої краси. Представлені портрети відзначаються емоційністю, щирістю, відвертістю.
[l]Дуже популярною, як за часів Середньовіччя, так і в епоху Відродження була тема мадонн. На зміну аскетичному і суворому образу нова епоха пропонує більш персоналізоване зображення Божої матері: Невідомий художник. «Мадонна делла Седіа» (копія з твору Рафаеля Санті, Невідомий художник. «Мадонна з немовлям», І пол. ХІХ ст. Діва Марія тривалий час не з’являлась на картинах сама, а лише з немовлям Ісусом. Проте з часом з’являється ідея, що після воскресіння Ісуса її спілкування з сином відбувалося завдяки молитві, і Божу Матір починають зображати окремо, як найпрекраснішу з жінок, ідеал єдності духовної і тілесної краси.
Прикладом слугують роботи невідомого художника «Мадонна в екстазі», І пол.ХІХ ст. і Фаріни Ачілле «Скорботна мадонна», 1843 р. (копія з картини Сассоферрато). Подібної ідеалізації зазнавали образи святих жінок (Невідомий художник. «Сивілла», ХІХ ст.).
У XIX столітті і на початку ХХ століття досить поширеними були живописні композиції, мало пов’язані з іконописною традицією, які ілюстрували дитячі роки Ісуса та Марії, яка постає в них як Божа матір, ідеал жінки, наділеної божественною красою, мудрістю і духовною досконалістю. Як приклад, «Мадонна з немовлям та маленьким Іоанном Хрестителем» (Невідомий художник, ХVШ ст., за Гвідо Рені) та «Св. Іоаким, Анна та Марія» (Невідомий художник, поч.ХІХ ст.)
У композиціях на античні, біблійні та історичні теми часто фігурує образ Юдифі як символу згубної сили жіночої вроди (Фаріна Ачілле. «Юдиф». 1863 р.).
Живописні портрети доповнює розпис на порцеляні (Невідомий автор. «Італійка», ХІХ ст.) та скульптурні зображення (Хома Томаш-Оскар Сосновський. «Елеонора» 50-60-і роки ХІХ ст., Невідомий майстер. «Німфа джерела», ХІХ ст.).
Жіночий образ у мистецтві XVIІІ-XIX ст. є своєрідним відображенням своєї епохи, джерелом найрізноманітніших знань про суспільні процеси і естетичні смаки кожного конкретного історичного періоду.








QR-код посилання на сторінку.
Скористайтеся програмою для сканування штрих-кодів на телефоні.




Категорія: Виставки | Переглядів: 899 | Додав: Острякова | Теги: Чернігівський обласний художній муз, західноєвропейське мистецтво, Жіночий образ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: